Roofs 2017-11-41 Bestelauto’s in de eigen huisstijl

Special Bestelauto’s

Het wagenpark van een bedrijf is het rijdende visite­kaartje. Daarom is het van belang dat dit op de juiste manier wordt verzorgd. Blomsma Print & Sign uit Zoetermeer is specialist op dit gebied. Roofs nam de diverse aandachtspunten door.

Net als het pand, de medewerkers en het assortiment vormt het wagenpark onderdeel van de zogeheten corporate identity. Al deze aspecten dragen immers bij aan de uitstraling van het bedrijf: de ondernemersfilosofie en de kernwaarden die men ermee wil uitdragen. Met name het wagenpark wordt veel gesignaleerd: niet alleen op de weg, maar ook bij relaties en tijdens netwerkevenementen. Daarom is het wagenpark bij uitstek geschikt om in te zetten als communicatiemiddel. Door de juiste bestickering wordt de communicatiewaarde vergroot en daarmee de doelgroep.

Het voorzien van het wagenpark met de juiste ­bestickering houdt wat meer in dan enkel het plakken van stickers. ­Belangrijk is dat de bestickering aansluit bij de huisstijl, zodat een eenduidige uitstraling gehandhaafd blijft. Dit vindt plaats aan de hand van de richtlijnen van de klant. ­Eventueel kan het voertuig zelfs worden ‘omgekleurd’ met behulp van folie, in plaats van spuiten (dit wordt ook wel ‘wrappen’ genoemd). Dit heeft als voordeel dat leaseauto’s een hogere restwaarde hebben dan wagens die met incourante kleuren moeten worden ingeleverd. De folie conserveert bovendien de originele laklaag, zodat deze zijn kleur en glans behoudt.

Juist omdat de bedrijfswagen essentieel is voor de bedrijfsvoering, is de logistieke planning belangrijk, zeker wanneer meerdere voertuigen moeten worden voorzien van besticke­ring. Hetzelfde geldt voor schadeherstel. Het is belangrijk dat de (bestel)wagen snel weer inzetbaar is. Daarom is een korte communicatielijn tussen de schadehersteller en de orga­nisatie die de bestickering aanbrengt cruciaal. Daar komt bij dat de juiste bestickering op korte termijn leverbaar moet zijn.

Blomsma Print & Sign verwerkt alle (typen) voertuigen in een database. Daarbij biedt men een klantportal op maat aan, waarbij de bestickering besteld en beheerd kan worden. Bij melding van schade kan zodoende met een korte door­looptijd de juiste bestickering worden geproduceerd en desgewenst op locatie worden aangebracht. Tevens worden heldere communicatielijnen gehanteerd, waarbij elke klant een vast aanspreekpunt heeft. Het bedrijf werkt met de folies van producent 3M™ en Avery en kan hiermee langdurige garanties afgeven op de toepassing van de materialen. De kwaliteitsnormen en service-aspecten zijn vastgelegd in een Service Level Agreement. ■

Labels